Peyzaj Tasarımı
Peyzaj tasarımı, bir tasarım ve sanat geleneği olan doğa ve kültürü birleştiren peyzaj tasarımcıları tarafından uygulanan profesyonel bir meslektir.

Tasarımla birlikte öncelikli olarak bilimsel veriler doğrultusunda ekolojik, doğal, sosyal, kültürel, çevresel, ekonomik, teknolojik, iklimsel, arazi yapısına göre, yakın çevre ilişkileri, bitkisel, coğrafik, yenilikçi, sürdürülebilir, sorunlar ve olanaklar tespiti sonucu, doğal, tarihi ve kültürel değerleri koruyarak yasal çerçeveler ışığında insan-flora-fauna ilişkisini ön planda tutarak ihtiyaçlar ve gereksinimler gözetilerek yapılan çalışmalardır.

Sosyal-kontrol, suç önleme, halk sağlığı, gürültü bariyerleri, karayolları çalışmalarında gürültünün azaltılması ve hava dağılım modellerinin kullanımı ve analizi gibi parametreleri ön planda tutulur. Temel olarak ekoloji ile doğa ve teknolojiyi harmanlayarak bireysel, yerel, ülkesel, küresel ekosistemlere koruma, ekonomik, yönetim ve rejenerasyon stratejileri yararlarında bulunur.

Tasarım sürecinde coğrafi bilgi sistemleri(GIS), (CBS) kullanılarak overlay analizi(örtüşme analizi) ile farklı tabakalar, katmanlar üzerinde mekânsal veriler kullanılarak alanın geliştirilmesi, tasarıma yön verilmesi sağlanır.

Tasarım ilkeleri,

Tasarım yöntemleri,

Tasarım süreçleri,

Peyzaj tasarım projeleri tipolojisi

Analiz

İşlev

Kullanıcı grupları ve özel ihtiyaçları

Proje değerlendirme

Tasarım ve malzemeler

Proje sunum teknikleri

Mekansal organizasyon ve analizi

Planlamada alınan kararlar doğrultusunda alanlar şekillendirilir, detaylandırılır, arazinin detaylı kullanımı ortaya konulur.

Planlamanın son aşaması, tasarımın başlangıcıdır.Tasarım, tasarımcının kişisel görüleriyle şekillenir.

Mümkün olabilecek en iyi mekansal komposizyon ortaya koyulmaktadır.

Sürdürülebilir peyzaj tasarımı, yaşanabilir dış mekanlar yaratmak için, doğal, yapısal, kültürel ve bilimsel verileri estetik kurallar çerçevesinde, kaynak koruma ve geliştirme ilkeleri doğrultusunda kullanma sanatıdır. Teknolojik, ekolojik, ekonomik ve sosyo-psikolojik içeriklidir. Tasarımcılar için heyecan verici, yaratıcı ve iddialı bir uğraş; sürdürülebilirlik açısından, inceleme, analiz, çözüm, uygulama, değerlendirme, bakım ve onarım zincirinden oluşan bir süreçtir.

Ev bahçesinden, toplu konut, ticaret ve sanayi alanları çevresine, mahalle, semt, kent ve bölge parkı, milli park, karayolu, sahil şeridi vb değişik boyutlu rekreasyon alanlarına kadar çevresel mekan düzenlemeleri, peyzaj planlama ve tasarımının konusudur. En basitinden ev bahçesi peyzajı, salt bir arazi parçası olmaktan öte, aile bireylerinin kendi aralarında ya da akraba, dost ve ahbapları ile birlikte toplanıp, neşeli, hoş vakit geçirdikleri, bahçıvanlık hobilerini keyifle tatmin ettikleri, hatta aile tarihini yaşattıkları dış mekan yerleşimleridir. İyi tasarlanmış ve bakımlı bu peyzajlar, aynı zamanda, yaban hayatı habitatları, yaşam kalitesini etkileyen, güneşi, rüzgarı ve çiçek kokularını hissettiren doğayla etkileşim yerleri ve mülkün değerini % 10-15 civarında artırabilen yatırım öğeleridir

Peyzaj Tasarımı Temel İlkeleri

Peyzaj tasarımcıları diğer sanat formları tamamen farklı bir tuval üzerinde çalışmak. Bitkiler, çevre koşulları değiştikçe büyüdükçe “sanat” her zaman değişiyor ve insanlar boşluk kullanın. Bu nedenle, peyzaj tasarımcıları sistematik bir görsel hoş, fonksiyonel ve ekolojik açıdan sağlıklı tasarımı sağlamak için arazi, çevre, büyüyen bitkiler, ve kullanıcı ihtiyaçlarını tüm yönleriyle ele alan tasarım süreci kullanın.

Elemanları ve İlkeleri

Tasarım süreci sitenin kullanıcı ve koşulları ihtiyaçları ve arzuları belirlemekle başlar. Bu bilgi ile, tasarımcı sonra toplu özellikler olarak adlandırılır bitkileri ve SERT ZEMİN malzemeleri düzenlemektedir. Özellikleri fiziksel görsel hattı nitelikleri, biçim, renk, doku ve görsel ağırlık tasarım unsurları ile tarif edilebilir. Ilkeleri temel kompozisyon-orantı kavramları, düzen, tekrarlama, ve birlik-bu kurallar bir estetik ya da güzel bir manzara oluşturmak için özellikleri düzenlemek veya organize olarak hizmet vardır.

Tasarım öğeleri ve ilkeleri Bilgi bir peyzaj tasarımı ve tasarım süreci boyunca çalışma esastır. Bu yayın öğelerinin her açıklar ve esasları ve uygulama açıklar.

Tasarım Unsurları

Kompozisyon elemanları insanlar görmek ve bir boşluk bakarken cevap verdiği görsel niteliklerdir. Görsel kalitesi yasadışı birçok farklı duygu ve duygular, ve daha olumlu hislerimizi, daha çok insan bir zevk alan ve kullanımı vardır yapabilirsiniz. Belki de bir bileşim içinde en yaygın eleman hattıdır. Hat bütün formları ve desen oluşturur ve yatay olarak çeşitli şekillerde kullanılabilir.

Çizgi

Peyzaj Hattı iki malzeme, form anahat veya siluet, ya da uzun bir lineer özellik arasındaki kenarı tarafından oluşturulur. Çizgiler, şekiller ve formlar sonsuz bir çeşitlilik oluşturmak için kullanılabilir, çünkü tasarımcı için güçlü bir araç vardır ve bunlar göz ve vücut hareketlerini kontrol. Peyzaj tasarımcıları, desen oluşturmak alanlar geliştirmek, formlar, kontrol hareketi oluşturmak, egemenlik kurmak ve bir manzara içinde tutarlı bir tema oluşturmak için satırları kullanabilirsiniz. Yatay çizgileri çeşitli şekillerde oluşturulur: İki farklı malzemeler yer düzleminin bir araya, örneğin çim yeşil bir genişlik karşılayan bir tuğla veranda kenar olarak, ya da bir nesnenin kenar görünür ya da bu gibi gibi, bir arka plan ile çelişmektedir gökyüzü karşı bir ağaç koymaktadır; ya da bu tür bir çit olarak bir çizgi, içinde bir malzemenin yerleştirilmesi ile. Şekil 1 bedlines, hardscape hatları, yol hatları, çimen hatları, ve çit hatları dahil olmak üzere ortak bir yatay çizgileri gösterir. Çizgiler örneğin aşağıda açıklanan gibi bir tane ya da daha fazla özelliklere sahip olabilir, ancak tipik olarak farklı amaçlara hizmet eder.

Peyzaj Hatları.

Hatları Özellikleri

Çizgilerin özelliklerini nasıl insanlar hem duygusal hem de fiziksel olarak, peyzaj yanıt belirler.

Düz Çizgiler

Düz çizgiler yapısal ve güçlü, onlar, resmi bir karakter yaratmak genellikle simetrik tasarımı ile ilişkilidir ve bir odak noktası doğrudan gözün yol. Diyagonal çizgiler kasıtlı bir yönü ile düz çizgiler vardır. Düz çizgiler, genellikle hardscape kenarları ve malzeme bulunmaktadır.

Kavisli Hatları

Kavisli çizgiler doğa ve asimetrik denge ile daha ilişkili gayrı, doğal, rahat bir karakter yaratmak. Kavisli çizgiler yavaş gözlerinizi hareket ve gizli izleme oluşturarak alana gizem katmaktadır.

Dikey Çizgiler

Dikey çizgiler bir boşluk daha büyük hissettiren, gözün yukarı hareket ettirin. Yükseliş hattı bir özelliği vurgulamak ve faaliyet ya da hareket hissi var olabilir. Peyzaj Dikey çizgiler gibi bir kutup üzerine bir çardak veya kuş evi gibi uzun boylu, ağaçlar gibi dar bitki materyali, ya uzun yapılar bulunmaktadır.

Hortizontal Hatları

Yatay çizgiler zemin düzlemi boyunca gözlerinizi hareket ve boşluk daha büyük hissetmenize neden olabilir. Düşük çizgileri daha bastırılmış ve dinlenme veya repose hissi yaratmak. Yatay çizgiler mekansal bir boşluk bölmek ya da birlikte bir boşluk kravat olabilir. Düşük çizgileri alçak bahçe duvarları, yürüyüş yolları ve kısa hedges tarafından oluşturulur.

Hatları bir plan üzerinde formlar çizmek için kullanılır. Plan görünümünde, onlar bitki yatak ve SERT ZEMİN alanları tanımlamak. Çizgiler de inşa özellikleri ve bitki materyali dikey formları tarafından oluşturulur. Bedlines, SERT ZEMİN hatları ve bitki hatları: peyzaj form oluşturmak üç temel çizgi tipi vardır. Bitki yatağın kenarına başka bir yüzey gibi çim gibi materyaller, alıcılık, çakıl veya veranda döşeme buluştuğu Bedlines oluşturulur. Göz manzara ile bakışları hareket, çizgi izler çünkü Bedlines ev ve SERT ZEMİN için bitki materyali bağlayın. Hardscape çizgiler yerleşik yapının delineates SERT ZEMİN, kenarı tarafından oluşturulur. Hattı da böyle bir çit veya duvar gibi uzun ve dar malzemeler tarafından oluşturulabilir.

Form

Şekil boşluk kapsayan bir çerçeve tarafından oluşturulan ve şekil bu şekli üç-boyutlu kütle olmasıdır. Formu SERT ZEMİN ve bitkiler hem de bulunan ve genellikle mekansal peyzaj organize genellikle bahçe stilini belirleyen baskın görsel öğe olur. Yapılar, bitki yatak ve bahçe süsleri formu da bahçe genel formu tema belirler. Örgün, geometrik formlar daire, kare, çokgen içerir. İnformal, natüralist formları dolambaçlı çizgiler, organik kenarları ve parçalanmış kenarları vardır. Bitkiler kendi anahatları veya siluetleri ile bahçede form oluşturmak, ancak form ayrıca bitkiler arasındaki bir boşluk ya da negatif alan tanımlanabilir.

Geometrik Formlar

Dairesel Formu

Daireler tam daire olabilir, ya da yarım daire veya daire parçalara bölünür ve yaylar ve teğetlerini oluşturmak hatları ile kombine edilebilir. Şekil 2 SERT ZEMİN ve çim panelleri için daire segmentlerin kullanımını gösterir. Daireler de daha çeşitli ve ilgi için oval ve elips içine gerilmiş olabilir. Göz her zaman bir odak noktası vurgulamak veya başka biçimlerde bağlamak için kullanılabilir merkezine çizildiğinden halkalar, güçlü bir tasarım şekli vardır.

SERT ZEMİN ve çim panellerde Dairesel formlar.

Kare Formu

Onlar inşaat ile çalışmak kolay bir form çünkü Kareler basamak taşları, tuğla, fayans ve ahşap yapılar da dahil olmak üzere özellikleri, çok çeşitli için kullanılır. Kare formda da bölünmüş ve bir ızgara deseni oluşturmak için sürekli kullanılan olabilir. Çevreler aksine, kareler dizilmiş veya benzersiz desenleri ve daha karmaşık formlar oluşturmak için örtüşen olabilir kenarları üzerinde artmış durumda.

Düzensiz Çokgenler

Çokgenler düz kenarlı çok taraflı biçimleridir. Üçgenler, örneğin, üç kenarlı çokgen vardır. Çokgen açılı kenarları ilginç şekiller yapabilirsiniz, ancak formları karmaşık hale gelebilir, çünkü dikkatli kullanılmalıdır; sadelik en iyisidir.

Doğacı Formlar

Meandering Hatları

Meandering hatları genellikle nehir veya dere doğal seyri taklit ve derin kavisli düzensizlikleri ile pürüzsüz çizgiler olarak tarif edilebilir. Meandering çizgileri ( Şekil 3 ) yollar, bitki bedlines ve kuru dere yatakları için iyi çalışır. Meandering hatları yeni görünümler ve alanlarda keşfetmek için köşeleri etrafında izleyiciler lider tarafından bir bahçe ilgi ve gizem ekleyebilirsiniz.

Manzara hatları kıvrımlı.

Organik Kenarları

Organik kenarları gibi yeşillik, bitki formları ve kayalar gibi, doğal malzemenin kenarlarından taklit ve kaba ve düzensiz olarak tarif edilebilir. Organik hatları kaya bahçeleri ve kuru dere yatakları boyunca bulunamadı veya bilerek hardscape kenarlar oluşturulabilir.

Organik kenarları: Kaya bahçesi düzensiz kenar.

Parçalanmış Kenarları

Parçalanmış kenarlar bu tür taşlardan ya da döşeme gibi kenardan dağılmış kırık parçalar, benzer ve sık sık avlu veya yollar üzerinde bir yavaş yavaş ortadan kenar oluşturmak için kullanılır.

Parçalanmış kenarları: yolağındaki basamaklardır.

Bitki Formlar

Formu bir bitkinin en kalıcı kalitesidir. Şeklinde bitkilerin en tutarlı ve tanınabilir karakteristik olduğu gibi ortak tesis formları iyi kurulmuş ve standardize edilir. Form aynı zamanda genel olarak kütle, bir tek bitki daha farklı bir form oluşturur burada, bitki kütlesini yoluyla oluşturulabilir. Bileşimin geri kalanı ile tezat bir kuvvetli bileşim içinde daha fazla önem sahip olacaktır. Son derece zıt formu iyi bir odak noktası olarak bakım-bir veya iki çalışma ile kullanılan, ama çok kaos yaratmak gerekir. Doğal bitki formları yerine, fazla-kesilmiş formları, bileşimin kütle oluşturmalıdır. Genel formu alaka daha fazla veya daha az bağımlı üzerinde perspektif bir ağaç şeklinde açık bir alanda bir mesafeden ağaç görüntüleme karşı gölgelik altında duran bir kişinin oldukça farklı görünebilir incelemekte. Dikey formlar yükseklik ekleyin; yatay formları genişliği ekleyin. Bitki boşluklarında ya konveks veya konkav formları oluşturma, bitkiler arasındaki boşluk ya da açık alanlar oluşturmak ve tanımlamak da oluşturur. Yüksek arching ağaç dalları genellikle dalları altında içbükey bir açık alan oluşturmak ve alçak dalları ile bir yuvarlak gölgelik ağaç altında açık alanda bir dışbükey form oluşturmak için boşluk doldurur.

Ağaç Formlar

Yaygın ağaç türlerinin ( Şekil 6 ) yuvarlak, sütunlu, oval, piramit şekilli, vazo, ve ağlama sayılabilir. Farklı ağaç türlerinin görsel çekiciliği için kullanılır, ancak form işlevi için de önemlidir. Bahçede bir gölgelik alan oluşturma ekranı genellikle daha fazla sütunlu veya piramidal formu gerektirir iken, yuvarlak veya oval ağacı gerektirir ve ağlayan ağaç şeklinde iyi bir odak noktası yapar.

Çalı Formlar

Çalı formları ( Şekil 7 ) dik, vazo biçimli, kuşatıcı, mounding, yuvarlak, sivri, geçişli ve düzensiz sayılabilir. Çalı formları seçimi çoğu zaman çalı bir kütle halinde ya da tek bir numune olarak kullanılır bağlıdır. Mounding ve yayılma çalılar bir kitle iyi bakmak ve basamaklama ve vazo şeklinde çalı örnek bitkiler iyi yapmak.

YER Formlar

YER formları ( Şekil 7 ), paspas yayılan, topaklanma, yayılan ve kısa sivri içerir. Bunlar genellikle bireysel bitkiler gibi çok az bir etkiye sahip küçük, zemin saran bitki çünkü hemen hemen tüm örtücü kitlelerin daha iyi görünüyorsun.

Form Özellikleri

İnsanlar genellikle tanımak ve bir ana hat veya siluet dayalı bir özellik tespit çünkü Formu çok güçlüdür. Bunun yalnızca bir bölümünü görünür olduğunda İnsanlar genelde bir form algılayabilirler. Yakınlık ve bir form önerisi yeterli dinlenme doldurmak için göz içindir. Form tekrarı peyzaj temel organizasyon yapısı deseni oluşturulması esastır.

Form ayrıca bir resmi veya gayrı resmi bahçe primer belirleyicisidir. Düz kenarlı geometrik formlar gibi modern ya da İtalyan bahçeleri olarak kurulmuş bir stili dayalı resmi bahçeleri tipik örnekleridir. Gayri resmi bir bahçe normalde doğa taklit bahçeleri bulunan daha natüralist, organik formlar vardır. Formu uyumluluğu ayrıca tasarım-bir veya iki çarpıcı farklı formları kontrast ve vurgu için iyi, ama genel olarak tüm diğer formları birleşik bir görünüm için bazı benzerlikler olmalıdır birlik önemli bir bileşenidir.

Doku

Doku ve / veya bakır ya da bitki hardscape malzemenin kaba ve ince yüzey hissettiğini anlamına gelir. Doku çeşitli ilgi ve kontrast sağlamak için kullanılır. Bitkinin yaprakları, çiçekleri, kabuk ve genel dallanma deseni tüm dokuya sahiptir. Yaprak boyutu ve şekli genellikle bitkinin algılanan doku belirler. Bir bitki genellikle, kaba orta veya ince dokuya sahip olarak tarif edilebilir. Kaba doku ince daha baskındır ve ince doku diğer nitelikleri daha bağımlı ve kompozisyonlar birleştirmek eğiliminde ise de, renk ve form domine etmeye meyillidir. Kaba dokulu bitkiler göz çekmek ve gölgeler ışık ve karanlık kontrastları daha fazla ilgi verin çünkü tutmak eğilimindedir. İnce dokusu mesafe abartır ve daha büyük, daha açık boşluk duygusu verir. Kaba doku mesafe bitkiler daha yakın görünür ve uzay küçük, kapalı veya kötü hissediyor aza indirir. Doku aynı zamanda binalar, teraslar, duvarlar ve yürüyüş yolları da dahil olmak üzere, SERT ZEMİN bulunur.

Kaba dokuma

Çok düzensiz kenarlı yapraklar;; kalın, derin damarlar; alacalı renkler, kalın dallar ve dallar; dikenler veya dikenli dallar ve yapraklarla ve kalın, kalın, ve / veya düzensiz formları kaba doku oluşturmak Bitki özellikleri büyük yaprakları vardır. Bir kaba dokulu bitkinin her yaprak anahat kırılır, hangi bitki gevşek bir şekil verir. Kaba dokulu bitkilerin örnekleri philodendrons, agaves, bromeliads, Hollies, avuç içi ve ortancaların içerir. Kaba dokulu Hardscape kaba kesme taş, kaba-bitmiş tuğla ve knot ile tamamlanmamış ahşap ve yükseltilmiş tahıl içerir. Bir hava dayak yüzeyi korur ve eski veya inşaat malzemesi dokusu genellikle kabadır.

Güzel Doku

Ince doku oluşturmak Özellikler küçük yaprakları vardır; ince, strappy yaprakları (çimenler) ya da uzun boylu, ince saplar; küçük, yoğun ince dallar ve küçük dalları; uzun sapları (üzüm), ve küçük, narin çiçek. Genellikle bir tutam ve ışık gibi bir ya da yayılan, Vining formu ile tarif edilir. Küçük bireysel yaprakları yoğun bir katı kenarı oluşturmak için (örneğin, boxwoods) dolu çünkü İnce yapılı bitkiler bazen güçlü bir form var. Ince bir doku ile bitkiler otlar, eğreltiotları, Japon akçaağaç, birçok sarmaşıklar, ve ince iğne ile ardıç bulunmaktadır. İnce dokusu ile Hardscape düzgün taş, ahşap veya seramik kaplar ve cam süs eşyaları içerir. Çok ince bir sprey ile bir yansıtma havuzuna ya da su içinde bulunan bu gibi olduğu kadar pürüzsüz su, ince dokulu olarak kabul edilir.

Orta Doku

Çoğu bitkiler kaba veya ince ya dokuya sahip olarak tarif edilemez orta doku vardır. Bunlar basit şekilleri ve düz kenarları ile orta boy yaprakları ile karakterize edilir. Ortalama büyüklükteki dallar sık ​​aralıklı olarak ne de geniş aralıklı ve genel olarak form tipik olarak yuvarlak veya mounding edilir edilmez. Orta dokulu bitkiler bağlamak ve kaba ve ince dokulu bitkiler birleştirmek için bir arka plan olarak hareket ederler. Orta dokulu bitkiler agapanthus, Ardisia, kamelya, Euonymus, Pittosporum ve kartopu içerir. Orta dokulu Hardscape standart kaldırım taşı döşeme, süpürge fırça beton ve mamul orman içerir.

Doku Özellikleri

Doku mesafe ve ölçek algısı etkiler. Bir boşluk büyük hissettirmek için, ince dokuları dış çevresi boyunca böylece bitkilerin yerini, orta dokular ortasında, ve kaba dokuları izleyiciye en yakın. Ince doku küçük boyutlu peyzaj uzaklaşır ve uzağa olarak algılanmaktadır. Bir boşluk küçük hissettirmek için, dış çevre boyunca kaba doku ve izleyiciye yakın ince dokular yerleştirin. Kaba doku detay bitkileri daha yakın görünür yapar ve uzay küçük hissettiriyor. Bitkilerin algılanan doku ayrıca bitki arasındaki mesafe değişebilir. Yakın çekim iri Bitkiler bir mesafeden dokulu ince bakabilirsiniz. Koyu renk kontrastı artırmak ve sessiz renkler doku dümdüz ederken doku, pürüzlü görünür yapmak. Bir kaba doku-Böyle çok kaba kayalar ve kalın, büyük tüm bitki materyali yapmak için ahşap-eğilimi ile Hardscape dokulu daha orta görünür. Tasarımcılar genellikle bir doku çalışması (geliştirmek Şekil 8 bitki materyallerinin düzenlenmesi karar vermenize yardımcı olacak kağıt üzerinde). Çizim, ince, orta ve kaba dokuları temsil etmek için farklı çizgi ağırlıkları ve aralık kullanılarak doku taklit eder.

Renk

Bitki materyali ve SERT ZEMİN Renk peyzaj ilgi ve çeşitli ekler. Renkli manzara en göze çarpan öğesi ve genellikle en çok ev sahibi odağı olmakla birlikte, genellikle sadece birkaç hafta bireysel bitkiler için bir yıl süren, aynı zamanda en geçici unsurdur. Renk kullanımı renk şemaları oluşturmak için renk teorisi (renk tekerleği kullanımı) tarafından yönlendirilir. Yeşil, turuncu ve mor üç ikincil renk (iki primer bir karışımı) ve altı üçüncül renkler (bir komşu primer karışımı renk çarkı basit bir açıklaması kırmızı, mavi ve sarı olmak üzere üç ana renkler içerir örneğin kırmızı-turuncu olarak ikincil ve renk). Renk teorisi birbirine renk ilişki ve bunların nasıl bir bileşim içinde kullanılması gerektiğini açıklamaktadır. Temel renk düzenleri, monokromatik benzer ve tamamlayıcı niteliktedir.

Monokromatik Şeması

Bir monokromatik renk düzeni tek bir renk kullanır. Peyzaj, bu genellikle yeşillik içinde yeşil renk yanında bir diğer rengin anlamını. Tüm yeşil bir bahçe kontrast ve ilgi için form ve doku daha fazla bağlıdır. Bir renk çok ışık ve ilgi ekleyebilirsiniz karanlık varyasyonlar olabilir. Bir monokromatik şeması örneği beyaz çiçekler, beyaz alacalı yaprakları ve beyaz bahçe süsleri ile beyaz bir bahçedir.

Benzeri Şeması

Benzeri (bazen uyumlu olarak adlandırılır) renk şemaları gibi kırmızı, kırmızı-turuncu, turuncu, sarı-turuncu ve sarı veya mavi, mavi-mor ve mor gibi renk tekerleği üzerinde bitişik herhangi 04:57 renklerdir. Bunlar genellikle ortak özellikleri paylaşır anlamına gelen bir ikincil ve üçüncül iki renk, form karışık iki temel renkleri içerdiğinden Renklerin birbiriyle ilişkilidir.

Tamamlayıcı Şeması

Tamamlayıcı renkler, renk çarkında birbirine zıt olanlardır. Onlar aralarında yüksek kontrast sahip olma eğilimindedir. En yaygın setleri mor ve sarı, kırmızı ve yeşil, mavi ve turuncu. Tamamlayıcı renkler sık ​​sık çiçekler doğal olarak bulunur; ortak bir çifti sarı ve mor.

Bitkiler ve Hardscape Renk

Renkli çiçekler, yapraklar, kabukları ve bitkilerin meyve bulunur. Yeşillik genellikle çiçek renkleri için genel plan rengini sağlar. Tüm çeşitli tonlarında yeşil yaprakları miktarına göre baskın renk, ama diğer renkler nedeniyle rengi yeşile yüksek kontrast daha kolayca dikkatini çekmek.

Renk aynı zamanda binalar, kayalar, döşeme, ahşap ve mobilya bulunur. Taş ve ahşap gibi doğal malzemeler, çoğu renkler genellikle kesilir ve kahverengi, ten rengi, ve soluk sarı varyasyonları olma eğilimindedirler. SERT ZEMİN Parlak renkler genellikle mobilya boyalı, parlak renkli seramik kaplar ya da heykel ve cam süs eşyaları gibi insan yapımı malzemeler, bulunur.

Renk Özellikleri

Renk peyzaj ilgi ve çeşitlilik yaratmak için önemli bir unsurdur. Renkler duygular, mekansal algılama, ışık kalitesi, denge ve vurgu etkileyen özelliklere sahiptir. Renkli bir özelliği sıcaklık renkleri göre açıklanan soğuk ya da ılık olarak görünür ve duygular ya da duygularını etkileyebilir. Soğuk renkler sakinleştirici eğilimindedir ve rahatlama ve huzur için alanlarda kullanılmalıdır. Sıcak renkler daha heyecanlı olma eğilimindedir ve eğlenceli ve partiler için alanlarda kullanılmalıdır. Renk “sıcaklığı” de mesafe algısını etkileyebilir. Soğuk renkler recede eğilimindedir ve, uzakta olmanın bir boşluk daha büyük hissettiren olarak algılanmaktadır. Sıcak renkler ilerlemek için eğilimindedir ve daha yakın olmanın bir boşluk küçük hissettiren olarak algılanmaktadır.

Renk aynı zamanda ilgi ve direkt izleme yakalamak için kullanılır. Odak noktaları parlak renkler oluşturulabilir. Örneğin, yüksek yoğunluğu olan parlak sarı, aynı zamanda diğer tüm renkleri (genellikle renkli bir “pop” olarak tanımlanan) ile yüksek kontrasta sahip ve gerekmedikçe kullanılmamalıdır. Yoğun renk bir miktar daha hafif ya da zayıf bir renk büyük bir miktarı kadar görsel bir ağırlığa sahiptir. Bahçede Renk düzenleri mevsim değiştirebilirsiniz. Kış renkleri monokromatik ve daha yaprakları ile koyu olma eğiliminde iken Yaz renkleri, genellikle daha çeşitli ve daha fazla çiçek ile aydınlıktır. Renk de ışık kalitesi etkilenir, hangi yılın gün ve zaman zaman değiştirir. Parlak, daha yoğun yaz güneşi kış filtrelenmiş ışık renkleri daha hafif görünür kılan ise renklerin daha doygun ve yoğun görünmesini sağlar. Bir renk düzeni seçerken, göz bahçesinde kullanılacak günün zaman verilmelidir. Renk geçici olduğu için, bu gibi doku ve şekil olarak daha dayanıklı elemanları, vurgulamak için kullanılır. Bir renk çalışma ( Şekil 9 )bir plan görünümü) renk seçenekleri yapmak için yararlıdır. Renk düzenleri miktarda ve çeşitli renklerde önerilen yerini göstermek için planı üzerinde çizilir.